03 Feb
03Feb


אין ספק ששדרת ההנהלה בארגון היא מהגורמים המשפיעים ביותר על התנהלותו השוטפת, על יכולתו להתמודד עם שינויים ואתגרים, ועל ההצלחה והשגשוג שלו בסביבה תחרותית ודינאמית. 

עם המאפיינים, השינויים והאתגרים הייחודיים שמביא עימו העידן החדש, כך גם המיומנויות הנדרשות משדרת הניהול הבכירה של הארגון הולכות ומשתנות.

במחקר שבו נשאלו 763 מנהלים בדרג ביניים (בארגונים מסין / הונג קונג, מצרים, הודו, סינגפור, בריטניה, ספרד, וארצות הברית), מהם האתגרים העיקריים איתם הם מתמודדים, חזרו ועלו -גם אם תוארו במילים ונסיבות משתנות- 6 אתגרים מרכזיים.
מסקנת המחקר היתה שששת האתגרים שחזרו על עצמם שוב שוב מעסיקים כל מנהל, לא משנה תחום העיסוק, המגזר או מיקומו בעולם, ולכן צריכים להיות תחומי מיקוד מרכזיים בהתפתחות ניהולית, בכל מקום בעולם ובכל הארגונים.
(לקריאה מורחבת :6 אתגרים מרכזיים בניהול בדרג ביניים ובכיר ואיך נוכל להתמודד איתם באמצעות מפות חשיבה.)


עידן חדש, אתגרים חדשים, מיומנויות חדשות

אנחנו חיים ומתנהלים בתקופה עתירה ורוויית אינפורמציה, נתונים וערוצים, טכנולוגיות ודמויות, ודינאמיות הנוגעת לכל מרכיבי החיים המקצועיים והאישיים. הצלחה ותפקוד מיטבי, ובעיקר מי שנמנה על שדרת הניהול הבכירה, מצריכה הבנת עומק של מצבים ותהליכים מורכבים ומשתנים, יכולת לייצר ולשמר בהירות מחשבתית ולהגיב לסיטואציות באופן מושכל, יעיל ומודע.מנהלים בכירים בעידן החדש, מהם נדרשת רמה גבוהה של מנהיגות אישית וניהולית, נדרשים ומצופים להפגין אג'יליות, גמישות וזריזות מחשבתית, פרואקטיביות, הסתגלות יעילה לשינויים, ויכולת חדשנית ויצירתית להתבונן אל סיטואציות ואתגרים, כמו גם לרכוש ולפתח מיומנויות חדשות, ללמוד ולהתעדכן באופן שוטף ומתמשך - Lifelong learning.

סדנאות למנהלים בכירים למיפוי ופיתוח תהליכי חשיבה ומיומנויות חשיבה נבנות בהתאמה אישית לצרכי הארגון והמנהלים, ומתמקדות בפיתוח ותרגול המיומנויות והמסוגלות להתמודד עם אתגרים מורכבים בדגש על פיתוח גמישות, בהירות וזריזות מחשבתית.

מפות חשיבה ככלי ניהולי 

מפות חשיבה הן כלי עבודה רב תכליתי לביטוי והצגת מידע באופן ויזואלי, בין אם מדובר בתהליכי עבודה, רעיונות, נתונים, מחשבות או אינפורמציה מסוגים שונים, כאשר התוצאה היא תמונה ברורה, צבעונית ותמציתית.
מפות חשיבה, ממש כמו מפות דרכים, הן כלי לפיתוח חשיבה, למידה ותכנון בסביבות מורכבות.
בניית מפת חשיבה, בתהליך אישי או משותף מאפשרת למנהלים לארגן את מחשבותיהם, לבצע הערכת מצב מושכלת, לקבל החלטות, לפתח, להוביל ולקדם תהליכים ועוד.


מעוניינים במידע נוסף על סדנאות למנהלים בכירים מותאמות לצרכי הארגון שלכם?

בואו נדבר.



הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.