התכווננות והכנה עצמית


 

החיים הם מסע.
לאורך הדרך, בנקודות שונות, ממש כמו במסע רגלי שיש בו עצירות לתצפית או להתרעננות, שתיה וחטיף אנרגיה - יש תקופות של עצירה להתבוננות, פריסה מחדש של המפה (אם נדמיין מפה פיזית כמו בטרק רגלי) או "חישוב מסלול מחדש" (אם נלך על דימוי יותר יומיומי כמו Wase). 

העצירה מאפשרת נשימה והתכווננות.
היא מעניקה לנו בטחון והרגשה טובה, שאנחנו מקדישים מדי פעם זמן למחשבה והתכווננות, מחזיקים את המושכות על סוס הפרא שלנו כדי לנתב אותו בקצב המתאים ולכיוון הנכון לנו.

או :) - אם ללכת על דימוי אחר, מעולם המוסיקה :) - מפת חשיבה יכולה להיות סוג של כיוון מיתרים למנגינה חדשה שנכנסת לחיים שלנו - היערכות (פרקטית ונפשית) לתקופה חדשה או סיטואציה נקודתית, תהליך, צורך או שינוי.

איך ומתי נוכל להיעזר במפת חשיבה כדי להתכונן ולהתכוונן ?

- היערכות מעשית לפרק חדש בחיינו מבחינה אישית, זוגית, מקצועית, עסקית, אורח חיים.
- עיבוד רגשי של שינויים או "טקס מעבר" סמלי בין תקופות חיים - מעבר משכירות לעצמאות, אהבה או אמהות חדשה,
  התבגרות ילדים או "התרוקנות הקן", פרידה זוגית, מעבר לארץ חדשה ועוד.
- הכנה עצמית לתהליך, מהלך, אירוע או אתגר נקודתי שמעורר בנו מתח, התרגשות, אי נוחות או חוסר ודאות - צפי
  וניתוח היבטים, משמעויות וסיטואציות אפשריות במטרה לייצר מוכנות ורוגע.

* הפגישה אינה ייעוץ או טיפול בהגדרה, אלא תהליך ארגון חשיבה ורגשות, עם זאת יש בה ערך תרפויטי ופרקטי כאחד ולעיתים קרובות היא מובילה לתחושת הקלה, רגיעה והתבהרות.

יש לך שאלה? רוצה להתייעץ אם פגישה אישית יכולה להתאים? אני כאן.