01 Feb
01Feb

העידן החדש על כל מאפייניו, מצריך מאתנו  למידה מתמדת, הבנת עומק של מצבים ותהליכים ויכולת להגיב אליהם באופן מושכל  ויעיל.
כארגונים וכפרטים, כולנו מתנהלים בעולמות מורכבים, רוויי מידע, נתונים, ערוצים, טכנולוגיות ודמויות שנעות בו זמנית על לוח המשחק של חיינו המקצועיים והאישיים ומשפיעים על הקצב והמהלכים המתרחשים בו.

מנהיגות אישית וניהולית מצריכה גמישות וזריזות מחשבתית, פרואקטיביות, יכולת הסתגלות מהירה לשינויים והפעלת יצירתיות וחדשנות בהתבוננות על אתגרים, מיומנויות שניתן ללמוד, לתרגל, לפתח, לשפר ולשכלל באופן יזום ומתודי.

6 האתגרים המרכזיים שמעסיקים כל מנהל בארגון


במחקר שבו נשאלו 763 מנהלים בדרג ביניים
(בארגונים מסין / הונג קונג, מצרים, הודו, סינגפור, בריטניה, ספרד, וארצות הברית), מהם האתגרים העיקריים איתם הם מתמודדים, חזרו ועלו -גם אם תוארו במילים ונסיבות משתנות- 6 אתגרים מרכזיים.

מסקנת המחקר היתה שששת האתגרים שחזרו על עצמם שוב שוב מעסיקים כל מנהל, לא משנה תחום העיסוק, המגזר או מיקומו בעולם, ולכן צריכים להיות תחומי מיקוד מרכזיים בהתפתחות ניהולית, בכל מקום בעולם ובכל הארגונים.

לפוסט המלא


הסדנאות נבנות בהתאמה אישית ליעדי וצרכי המנהלים בארגון, 
בין אם מדובר במנהלים בכירים או בדרגי הביניים, בדגש על למידה חווייתית של מתודולוגיות וטכניקות יישומיות.

מטרת סדנאות המנהלים להנגיש למשתתפים סט כלי חשיבה ועבודה ממוקדים לפיתוח אישי והתמודדות מיטבית עם מגוון הצרכים והאתגרים של מנהיגים ארגוניים ובפרט בתקופה הנוכחית, שמצריכה עיבוד זריז של אינפורמציה ובניה מחודשת של ידע ותהליכי עבודה.

הסדנאות משלבות עבודה ייעודית וייחודית עם מפות חשיבה, כלי עבודה ניהולי רב תכליתי וורסטילי לייצוג ויזואלי ולא ליניארי של אינפורמציה, בדרך שמסייעת להשיג מיקוד, מעורבות, יצירתיות ואפקטיביות גבוהה בתהליכי עבודה בעידן המאופיין בדינאמיות, שינויים תכופים וחוסר ודאות.
(הרחבתי על כך בפוסט: מאמנת הכושר האולטימטיבית לחיזוק שרירי הליבה של המאה ה-21).

סדנאות מותאמות לצרכים ואתגרים שונים

תחת ההגדרה של פיתוח מנהלים בארגון ניתן להתייחס לקשת רחבה של נושאים וצרכים שונים, אותם אפשר לקדם בסדנאות באמצעות עבודה ייעודית ומכוונת עם מפות חשיבה בפלטפורמות ופורמטים שונים.
הסדנאות נבנות בהתאמה מלאה למאפיינים ולצרכים העכשוויים והייחודיים המעסיקים את הארגון בכלל ואת הצוות או קהל היעד הספציפי בפרט, במטרה להפוך את הלמידה לרלוונטית, פרקטית ומשמעותית בטווח המיידי והרחוק כאחד.

ניתן להתאים את הסדנא עבור הכשרות מקצועיות, ימי פיתוח מנהלים, ימי למידה וכן לתהליכים מעמיקים סביב צורך רלוונטי, כגון בנייה וחיזוק שיתוף פעולה בין-ממשקים, פיתוח צוות הנהלה, בניית חזון ועוד.

ניתן להקדיש את הסדנא לפיתוח ותרגול מיומנות חשיבה נבחרת וספציפית בהתאמה לעולמם של המשתתפים, לעיתוי או לצורך רלוונטי: פיתוח זריזות וגמישות מחשבתית, חשיבה יצירתית, ניתוח ופתרון בעיות, קבלת החלטות ועוד.
מעבר לכך, ניתן להתמקד בצרכים רלוונטיים לאתגרים עכשוויים ולעיתוי הספציפי שעובר הארגון, כמו הובלה משותפת של פרויקטים, תהליכי שינוי, הכנה לתוכניות עבודה, הנעת תהליכים אסטרטגיים, שיתופי פעולה בין ממשקים או בשדרת הניהול בארגון ועוד.

סדנאות פיתוח מנהלים בארגונים מוקדשות ושמות דגש על פיתוח כישורים ומיומנויות הנדרשים משדרת הניהול בכלל, ובעידן החדש בפרט, מתוך נקודת מוצא ש(כדברי קן רובינסון), בעידן משתנה ובלתי צפוי הדבר היחיד שאפשר להתכונן ולעבוד עליו באופן עקבי הוא על עצמנו- יכולות ומסוגלות להתמודד, להתגמש ולצלוח אתגרים שונים.

הסדנאות משלבות סשנים מרתקים וייחודיים של הדגמה ותרגול דרך עבודה עם מפות חשיבה וטמפלטים ויזואליים, המהווים דרך אחרת, לא ליניארית, יצירתית ומהנה לפיתוח מיומנויות חשיבה הנדרשות בעידן החדש לתפקוד אישי וארגוני מיטבי.

מבנה הסדנאות דינאמי ומגוון – עבודה אישית וקבוצתית, פורמטים שונים ודוגמאות למפות חשיבה מסוגים שונים שנעשו על ידי ארגונים, אנשי מקצוע ואנשים פרטיים.

מטרת הגיוון בדרכי התרגול וההמחשה לספק למשתתפים חוויה רב-מימדית מהנה, אקטיבית ומשמעותית, לאפשר הבנת עומק והתנסות באופי הורסטילי של מיפוי החשיבה הויזואלי, לאפשר לכל משתתף/ת לבוא לידי ביטוי ולהנגיש את התוכן להעדפות וסגנונות מגוונים של המשתתפים.

דגשים והיבטים שונים של סדנאות פיתוח מנהלים הסדנאות כוללות למידה ועבודה מעשית עם מפות חשיבה, כך משלבת הסדנא גם ערך משמעותי לטווח הארוך - כלי עבודה מקצועי ליישום במגוון תהליכי חקירה, התבוננות, הגדרה, יצירה, ניתוח, תכנון והגעה לפרספקטיבות ותובנות חדשות. זאת בדרך המעודדת מיקוד, גמישות מחשבתית, זרימה, דיוק וביטוי של דרכי החשיבה המיוחדות של המנהל.
בהתאם למטרת הסדנא, נבחרים הסשנים המתאימים וכלי חשיבה ייעודיים לפיתוח כישורי מנהיגות, ניהול, חשיבה אפקטיבית, תקשורת יעילה בצוות ועוד.

סדנאות פיתוח המנהלים משלבות שיח משותף, למידת עמיתים וסיעור מוחות ייחודי וויזואלי, באמצעות בניית מפת חשיבה משותפת שמובילה, מקדמת, משקפת, אוספת ומתעדת את השיח. בדרך זו מתאפשר למשתתפים לקבל ערך מוסף משמעותי זה מזה, להעלות סוגיות שונות, לשתף תיאורי מקרה, ידע וניסיון ולצאת מהסדנא עם תובנות, רעיונות וכיווני חשיבה ופעולה מעשיים. לפרטים נוספים על סדנאות פיתוח מנהלים, ולבניית סדנא בהתאמה מדויקת לצרכיכם, מוזמנים ליצור קשר.

"כשאנו מצרפים זה לזה את הדברים הידועים לנו- את העובדה שמדינות רבות יותר ואנשים רבים יותר משתתפים עכשיו במשחק, ואת העובדה שהטכנולוגיה משנה בלי הרף את המשחק עצמו - אנו מגיעים למסקנה אחת בלתי נמנעת: איננו יכולים לדעת כיצד יראה העתיד.
לפיכך, הדרך היחידה להתכונן לקראת העתיד היא להפיק את המרב מעצמנו, מתוך הנחה שכך יתאפשר לנו להיות גמישים ויצרניים ככל האפשר".
(Sir Ken Robinson, "המקום הנכון").


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.